Welcome to My Blog!

This is Boxer Template Demo Site
Follow Me

‘नक्कली प्रचण्ड’का सुख–दुःख



By  Unknown     3:59 AM    Labels: 


घनश्याम गौतम, हास्य कलाकार
अक्षर काका । फागुन–चैतको उखरमाउलो गर्मी । पात बटारिने घाम ! बेलाबखत चिसो सिरेटो त चल्थ्यो तर तालु टट्याउने गर्मीका अघिल्तिर त्यो निरीह हुन्थ्यो । र, क्षणमै तातो ‘बाफ’मा परिणत हुन्थ्यो ।

साल सल्लाका पातहरूको एकोहोरो रोदन, चराहरूको क्रन्दन छिचोल्दै म दार्चुला पुगेको थिएँ । लक्ष्य थियो– सडक नाटक प्रस्तुत गर्ने ।

मुलुकमा भर्खर शान्ति सम्झौता भएको थियो । द्वन्द्वरत पक्षबीच युद्धविराम भएपछि गाउँघरतिर नयाँ–नयाँ अनुहारका मानिसहरूको चहलपहल बढ्न थालेको थियो । जस्तो धरामा गर्मी व्याप्त थियो, उस्तै चुनावी सरगर्मीले जमिन गर्माएको थियो । शान्ति सम्झौतापछि पहिलो पटक निर्वाचनको घोषणा त भयो, तर विविध कारणले चुनाव हुन सकेन । र, दोस्रोपटक निर्वाचनको मिति तय भएको थियो ।

यसपटक त पक्कै निर्वाचन हुन्छ– मानिसहरू लख त काट्थे तर पनि चुनाव हुन्छ या हुँदैन अन्योल उस्तै थियो ।
सांस्कृतिक संघको अगुवाइमा म, मधुकर दाहाल, सञ्जोग ठकुरी, प्रवेश केसी, सुशीला रिमाल, घनश्याम जोशी, बेली आलेलगायत रंगकर्मी सडक नाटक प्रस्तुतिका लागि दार्चुला पुगेका थियौँ । नाटकको शीर्षक थियो– ‘सहिदको सपना’ ।

संविधनासभाको निर्वाचन केवल चुनाव थिएन, ६ दशकभन्दा लामो संघर्षको उपलब्धि र आफ्नो निम्ति आफैं संविधान कोर्ने महत्वपूर्ण अवसरसमेत थियो । तथापि निर्वाचनसम्बन्धी अन्योल अद्यावधि थियो । यसर्थ पनि निर्वाचन आयोगले चुनावी वातावरण तयार पार्न देशभर प्रचारप्रसार तीव्र पारेको थियो । सडक नाटक प्रचारको एक सशक्त माध्यम थियो ।

विभिन्न ठाउँमा सडक नाटक प्रस्तुत गर्दै हामी त्यहाँ पुगेका थियौँ ।

त्यहाँ तत्कालीन नेकपा माओवादीका अध्यक्ष पुष्पकमल दाहाल (प्रचण्ड) आउने पूर्वनिर्धारित कार्यक्रम रहेछ । केही समयअघिका विद्रोही कमाण्डरका ‘सुप्रिमो’ थिए उनी । धेरै मानिसहरू उनलाई हेर्न लालायित थिए ।

काखमा बालबच्चा च्यापेका, कोही हातमा चप्पल बोकेर दौडिएका, कोही कपालसमेत असरल्ल छाडेर कुद्दै प्रचण्ड हेर्न आइपुगेका थिए । ग्रामीण भेगमा त्यति धेरै मानिस मैले पहिलो पटक देखेको हुँ ।
कारणवश त्यो कार्यक्रममा प्रचण्ड आउन नसक्ने भएछन् । अन्तिम समयमा आयोजकले त्यसको सुइँको पाए । त्यो थाहा पाएका दर्शकहरू तितरवितर हुन थाले ।

म कहिलेकाहीँ प्रचण्डको क्यारिकेचर गर्थें । बोलीचाली पनि प्रचण्डकै पाराको ल्याउन खोज्थेँ । साथीहरू राम्रो छ भन्थे ।

त्यही देखेर मधुकरजीले एउटा प्रस्ताव ल्याउनुभयो, “घनश्याम, तिमी यहाँ प्रचण्ड बनिदेऊ, यी सबै घर फर्किए भने त हामीले कसलाई नाटक देखाउनू ।”

उनको प्रस्ताव सुन्दा सुरुमा त म निकै छक्क परेँ । तत्कालै भनें– मधुकरजी, म सक्दिन होला । प्रचण्डलाई मैले नै आजसम्म देखे–भेटेको छैन । उहाँको हाउभाउ पनि कस्तो छ, केही थाहा छैन । टिभीमा बोलेको आधारमा मात्रै दुरुस्त प्रचण्डको क्यारिकेचर कसरी प्रस्तुत गर्नू !

तर, उनले जिद्दि गर्न छोडेनन् । अन्तिममा मैले सहमति त जनाएँ तर पोशाक केही पनि थिएनन् । एकसरो सर्ट लगाएको थिएँ, कपाल पनि उस्तै थियो । जुँगासमेत थिएन मेरो !

ती सबैको बन्दोबस्त मधुकरजीले गरिदिए । र, प्रचण्ड बनेर मञ्चमा उक्लिएँ ।

म स्टेजमा चढ्नासाथ तलबाट तालीको पर्रा छुटिहाल्यो । निकै बेरसम्म ताली गुञ्जिरह्यो । प्रचण्ड आउँदैनन् भनेर फर्किएका फेरि मञ्च नजिकै आए । नेताप्रतिको ‘जनक्रेज’ पहिलोपल्ट नजिकबाट अनुभव गर्ने मौकासमेत पाएँ ।
खै के अभिनय गरेँ ! कसरी दर्शकलाई ‘कन्भिन्स’ गरेँ ! अहिले सम्झँदा कहाली लाग्छ । सम्झिएसम्म मैले त्यहाँ अरु प्रहसन देखाइनँ । राजनीतिक भाषण गरेको थिएँ त्योदिन ।

साथीहरू भन्थे– तैँले त ठ्याक्कै प्रचण्डको जस्तै भाषण गरिस् नि ! दर्शकहरू झुक्किए । सुुनेको थिएँ– धेरै पछिसम्म पनि त्यहाँका मानिसहरूले प्रचण्डै आएका हुन् भन्ठाने रे !

नक्कली प्रचण्डको यात्रा यसरी सुरु भयो मेरो । र, यो मेरो कलाकारिताको ‘टर्निङ प्वाइन्ट’ थियो । पर्दा तथा स्टेजमा मलाई नक्कली प्रचण्डको रूपमा स्थापित गरिदियो ।
० ० ०
हातेमालो सञ्चारमार्फत् सेभ द चिल्ड्रेनको एउटा ‘रिसर्च प्रोजेक्ट’ लिएर प्युठान पुगेका थियौँ । त्यही बेला भूकम्प आयो । त्यसअघि कहिल्यै भूकम्प महसुस नगरिएकाले होला, के गर्ने कसो गर्ने भन्ने अन्योल भयो । हामी भएको ठाउँमा भूकम्पले सामान्य असर पुर्‍यायो । हामी तत्कालै गाडी चढेर काठमाडौं हानियौँ ।

बाटैमा सुनियो– धरहरा भत्कियो, काठमाडौं सखापै छ । ललितपुुर, भक्तपुर पनि केही बाँकी छैन, सयौँ मरिसके । बल्ल–बल्ल घरमा सम्पर्क भयो– उताबाट भने, घर भत्कियो, श्रीमतीको अवस्था गम्भीर छ ।
केही समयपछि उनीसँग पनि सम्पर्क भयो– घर पूरै भत्किएको छ । खुट्टा भाँच्चिएको छ ।

त्यसपछि मन झन् अताल्लियो । बाटैमा रात परेकाले त्यो दिन भक्तपुर कटुञ्जेस्थित घर पुग्न सकिनँ । चितवनमै बास बसेँ । के निद्रा पर्थ्यो ! पूरै रात छटपटीमा बिताएँ ।

भोलिपल्ट मात्रै घर पुगेँ ।

निकै दुःखमा जोडेको घर थियो । घरको अवस्था देखेर रुन मन लाग्यो । अरुका घर सग्ला छन्, आफ्नो धुलाम्य भएको छ । सामानको हालत वर्णन गर्न सक्ने अवस्थामै थिएन । उता श्रीमती पनि रोएर बसेकी छन् । तीन महिनाको गर्भ थियो उनको, त्यो पनि खेर गयो ।

दुःख यतिमै सकिएको भए त हुन्थ्यो नि ! सामान निकाल्ने क्रममा बाँकी भग्नावशेष भत्किएर मेरो पनि हातसमेत भाँचियो । भूकम्पले मेरो बेहाल बनायो ।

पिर र चिन्ताले निकै गलेको थिएँ, ‘कान्तिपुर’का साथीहरूले थाहा पाएर समाचार प्रकाशन गरिदिएछन् । त्यो खबर प्रचण्डकहाँ पनि पुगेछ । खबर पुर्‍याउने थिए– संगीतकार चेतन सापकोटा ।

संगीतकार सापकोटाले ‘प्रचण्डको अभिनय गर्ने घनश्याम गौतमको घर भत्किएको छ, जहान पनि घाइते छिन् र आफैँसमेतको हात भाँच्चिएको छ’ भनेपछि प्रचण्ड निकैबेर घोत्लिनुभएछ ।

उहाँले तत्कालै फोन गर्नुभयो– नआत्तिनु, सबैतिर समस्या छ, म तपाईंलाई भेट्न आउँछु । झन्डै सात मिनेट कुराकानी भएको थियो उहाँसँग । आफ्नो नाम जोडिएको कलाकारको बेहाल भएको सुनेपछि उहाँलाई पनि चासो र चिन्ता परेको रहेछ ।

केही दिनपछि केही राहत सामग्री लिएर प्रचण्ड कटुञ्जे आउनुभयो । उहाँले ल्याएको राहत सामग्री त्यहाँ पीडितहरूलाई दामासाहीका हिसाबले बाँडियो ।

प्रचण्ड कहिल्यै यहाँ आउनुभएको थिएन, घनश्यामकै कारण यहाँ आएर पीडितको अवस्था बुझ्नुभयो भनेर गाउँले पनि अत्यधिक खुसी भए । वास्तवमा भूकम्पले प्रचण्डलाई र मलाई नजिकबाट चिन्ने र जान्ने मौका दिलायो ।

मसँगको भेटमा कुराकानी भन्दा पनि उहाँ मलाई हेर्दै मुस्कुराउनु भयो । अन्तिममा भन्नुभयो, “तपाईंले मेरै क्यारिकेचरचाहिँ किन गर्नुभयो ?” मैले दार्चुलाको प्रसंग उप्काउँदा त उहाँ झन् मरीमरी हाँस्नुभयो । मैले पनि हाँसो थाम्न सकिनँ ।

उहाँले मलाई अस्थायी रूपमा बस्न पाल दिनुभएको थियो । केही आर्थिक सहयोगको आश्वासनसमेत दिनुभएको थियो । तर, म माग्न गइनँ । ‘घर बनाउन अलिकति सहयोग गर्छु भन्नुभएको थियो नि’ भन्दै प्रचण्डकहाँ ढोका ढकढक्याउन जानु त्यति उपयुक्त लागेन । भूकम्पले माटो बनाइदिएको घर अहिलेसम्म उठाउन सकेको छैन । अस्थायी टहरोमै बसेर दर्शक हँसाउँदै आएको छु । साथीभाइले सोध्छन्– घर कहिले बनाउँछस् ?
मेरो जवाफ हुन्छ– जहिले सक्छु, त्यहिले बनाउँछु ।
० ० ०
सानैदेखि मनमा कलाकार बन्ने उत्कट अभिलाषा थियो तर कसरी सुरु गर्ने केही थाहा थिएन । घरपरिवारमा कोही कलाकारिता क्षेत्रमा लागेको भए सिकाउँथे होला, या यतिधेरै संघर्ष गर्नुपर्दैनथ्यो कि ?

सानैमा नाटक खेल्ने औधी रहर थियो । रेडियोमा कसरी बोल्छन् होला ? कसरी अभिनय गर्छन् होला ? दर्शक कसरी हाँस्छन् होला यावत् कौतूहल मनमा उत्पन्न हुन्थ्यो । ०५१ सालमा पहिलोपटक रेडियो नेपालको स्टुडियो हेर्न पुगेको थिएँ । संयोग नै मान्नुपर्छ, वासुदेव मुनालसँग भेट भयो । “नाटक खेल्न औधी रहर छ, मैले पनि बोल्नु पाउँछु ?,” मुनाल सरलाई मैले प्रश्न गरिहालेँ ।

मुनाल सर औधी खुसी हुनुभएर मलाई एउटा डाइलग बोल्न दिनुभयो । वान टेकमै ओके भयो त्यो । उहाँ बालबालिलाई सधैं मित्रवत् व्यवहार गर्नुहुन्थ्यो । जस्तो बोली उस्तै व्यहार वास्तवमै उहाँ असल मानिस हुनुहुन्छ ।
उहाँले त मन पराउनुभयो तर रेकर्डिङ गर्ने क्रममा म निकै नर्भस भएँ । कहिल्यै रेडियोमा बोलेको भए पो जान्नु, एकजना सिनियर दाइले निकै हप्काउनुभयो –यस्तो पाराले तैँले नाटक खेल्दैनस्, घर जा !

नाटक खेल्ने ठूलो इच्छाले रेडियो नेपाल छिरेको म हतोत्साहित भएर त्यसदिन रुँदै घर फर्किएँ ।
० ० ०
हातेमालोमार्फत बाल नाटकमा जमिरहेको थिएँ । त्यसैक्रममा अशेष मल्ल दाइसँग सर्वनाममा नाटक खेल्ने मौकासमेत पाएँ । यसै क्रममा परिवारमा निकै दुःखद् घटना घट्न पुग्यो । ०५८ सालमा मेरो दाइ युवराज गौतमको ३० वर्षको उमेरमा देहान्त भयो । अघिल्लो दिन सँगै फुटबल हेरेर सुतेका थियौँ, भोलिपल्ट टाइफाइड भयो भनेर अस्पताल जानुभएको उहाँ कहिल्यै नफर्किने गरी बिदा हुनुभयो । उहाँ मेरो दाइमात्रै होइन, मलाई नाटक खेल्न प्रोत्साहित पनि गर्नुहुन्थ्यो । परिवारले नसघाउँदा पनि नाटक खेल्न प्रेरित गर्ने दाइ नरहेपछि मैले कसरी नाटक खेल्नू !

बाबुले त सधैँ भन्नुहुन्थ्यो– नाटक खेल्न हिँडेर यो बर्बाद भयो, बिग्रियो अब यो !

आमाले पनि खासै राम्रो मान्नुहुन्नथ्यो । नाटक खेलेर घर फर्कंदा कहिले त घरमा खाना नै राखेको हुँदैनथ्यो । रुँदै कैयौँ रात भोकै सुतेको छु । त्यसरी सघाउने दाइ बितेपछि मेरो जहाजै डुब्यो !

त्यस्तै अर्को प्रसंग छ, सन्तोष पन्त दाइको ‘हिजोआजको कुरा’ त्यसबेला निकै चलेको थियो । अभिनय गर्ने र टेलिभिजनमा देखिने रहर हुँदा म त्यहाँ जान्थेँ । त्यसबेलाका बाल कलाकार कृति भट्टराई, सुष्मा केसी, रुपेश श्रेष्ठ, स्टुडियो धाउँथ्यौँ । मोहन मिश्र दाइ भन्नुहुन्थ्यो– तिमीहरूको अति राम्रो भयो, हामी छनोट गर्छौं । तर, उहाँले कहिल्यै बोलाउनुभएन ।

उहाँले ‘मिस्टर फन्टुस’मा खेलाउँछु भन्नुहुन्थ्यो । हुन्छ, हुन्छ भन्दाभन्दै उहाँले कहिल्यै खेलाउनुभएन ।
० ० ०
‘हातेमालो’, ‘भन्छिन् आमा’, ‘साथीसँग मनका कुरा’, ‘बाल आवाज’ ‘नयाँ बाटो नयाँ पाइला’, ‘समझदारी’मा गरी सात–आठ हजार रेडियो नाटकमा आवाज भरिसकेको छु । सयौँ स्टेज र सडक नाटकमा अभिनय गरेको छु ।

यसै क्रममा सन् १९९९ मा दिल्लीमा हामी तेस्रो अन्तर्राष्ट्रिय बाल सम्मेलनमा एउटा बाल नाटक लिएर गएका थियौँ । तर, कलाकारहरू अचानक बिरामी परे । खाना–पानी नमिलेपछि उनीहरू उठ्नै सकेनन् । नाटक भोलि देखाउनु छ तर आज बेलुकासम्म ममात्रै ठीक छु । रातभर भगवान् पुकारेर बसेँ । भोलि उठ्दा कलाकारहरू आंशिक रूपमा ठीक भएका रहेछन् । दैवसंयोगले होला, त्यो महोत्सवमा हाम्रै प्रस्तुति अब्बल ठहरियो र गोल्ड मेडल ल्यायौँ ।
० ० ०
दाजुको मृत्युको शोकमा थिएँ, नाचघरमा मध्यमाञ्चलस्तरीय नाटक प्रतियोगिता हुन लागेको खबर आयो । मलाई डोर्‍याउने र उत्प्रेरणा जगाउने दाजु नै नभएपछि के नाटक गर्नु भन्ने सोचेर घरमै बसेको थिएँ । तर, लालमणि सिटौला भन्ने साथीले ‘सरुभक्तको ‘जिँउदा अवशेषहरू’ भन्ने नाटक छ, तैंले नै अभिनय गर्नुपर्छ’ भनेर हत्ते गर्न थाले । दुब्लो थिएँ, कपाल पनि खौरिएको थिएँ तर पनि घरमै आएर अनुरोध गरेपछि अभिनय गरेँ ।
सान्त्वना पाउँछु होला सोचेको थिएँ, तर उत्कृष्ट चरित्र अभिनेता पो भएँ !

उत्कृष्ट कलाकार सौगात मल्ल हुनुभएको थियो । त्यस्तै, सुनिता कुँवर महिलातर्फ उत्कृष्ट हुनुभएको थियो । सीताराम कट्टेलले सान्त्वना पुरस्कार जित्नुभएको मलाई सम्झना छ । यो प्रतियोगिताले सुषुप्त भएको मेरो अभिनय कलालाई पुनः उजागर गराइदियो ।

About Unknown

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas euismod diam at commodo sagittis. Nam id molestie velit. Nunc id nisl tristique, dapibus tellus quis, dictum metus. Pellentesque id imperdiet est.

No comments:

Post a Comment